Pracownicy:
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady,
- komisji Rady i Zarządu,protokołowanie obrad Rady, komisji Rady i Zarządu,
- prowadzenie rejestrów:
- uchwał Rady i Zarządu,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych.
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady i Zarządu, wniosków i opinii komisji oraz interpelacji i wniosków radnych zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek oraz czuwanie nad ich terminowym załatwieniem,
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady i Zarządu,
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego,
- prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego,
- prowadzenie dokumentacji związanej z oświadczeniami radnych oraz przekazywanie oświadczeń majątkowych właściwym urzędom skarbowym,
- sporządzanie dokumentacji związanej z wypłatą i rozliczeniem należności przysługujących radnym,
- prowadzenie dokumentacji związanej z dyżurami oraz ze szkoleniami radnych,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
- opracowywanie projektów Statutu Powiatu, Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa oraz ich nowelizacji,
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej oraz archiwalnej,
- prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- prowadzenie zbioru porozumień dot. spraw powierzonych innym jednostkom i spraw przejętych od innych jednostek,
- prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych Starosty,
- prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Powiat,
- prowadzenie wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty oraz Biura Obsługi Interesanta,
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez powiat obowiązków wspólnika NZOZ „Szpital Powiatowy” w Słubicach sp. z o.o.,
- koordynowanie spraw dotyczących załatwiania skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz opracowywanie analiz w tym zakresie,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu z wyłączeniem kierowników jednostek oświatowych,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania oraz doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenie dokumentacji związanej z zakładową działalnością socjalną,
- prowadzenie archiwum zakładowego i biblioteki Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem, w tym organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
- obsługa informatyczna Starostwa,
- wykonywanie zadań związanych z wyborami,
- przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
- prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem pomieszczeń Starostwa,
- zapewnienie sprawnego działania urządzeń i instalacji oraz utrzymania porządku i czystości w budynku Starostwa oraz w obrębie posesji,
- zapewnienie terminowego wykonywania okresowych przeglądów obiektów, urządzeń i instalacji wynikających z ustawy - Prawo budowlane oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- załatwianie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Starostwa,
- ustalanie wysokości opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska i sporządzanie dokumentacji z tym związanej,
- gospodarowanie środkami transportowymi,
- zabezpieczanie informacji wizualnej dla interesantów,
- zabezpieczenie wykonywania zadań służby bhp oraz ochrony przeciwpożarowej,
- sporządzanie aktualnego schematu struktury organizacyjnej Starostwa, zapewnienie, utrzymanie i nadzorowanie bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego budynku Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, w tym prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień w trybach określonych w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz koordynowanie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych wg procedur wewnętrznych określonych w odrębnym regulaminie, udział w komisjach przetargowych, planowanie zamówień publicznych oraz sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach.