Pracownicy:
Imię i nazwisko |
Stanowisko służbowe |
Pokój/nr telefonu |
Adres e-mail |
Wojciech Skwarek | Naczelnik | 2 (95) 777 02 80 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Patrycja Harasimowicz |
Zastępca Naczelnika | 1 (95) 777 02 84 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Grażyna Bajon |
Główny specjalista ds. oświaty |
1 (95) 777 02 82 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Wojciech Obremski |
Inspektor ds. promocji powiatu |
1 (95) 777 02 83 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Do podstawowych zadań Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych należy:
1) realizacja zadań w zakresie szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat, określonych m.in. w ustawie - Prawo oświatowe, o systemie oświaty i ustawie - Karta Nauczyciela, w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, likwidowaniem i przekształcaniem jednostek oświatowych,
b) opracowywanie projektu planu sieci publicznych szkół i placówek,
c) analizowanie i opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
d) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, spraw dotyczących wpisu, odmowy wpisu i wykreślenia z ewidencji oraz planowania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych,
e) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym i dokształcaniem nauczycieli,
f) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oraz powierzaniem tych stanowisk,
g) prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i placówek,
h) udzielanie pomocy merytorycznej dyrektorom szkół i placówek w zakresie spraw organizacyjnych i pracowniczych,
i) prowadzenie spraw w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz organizowania kształcenia specjalnego,
j) wydawanie skierowań do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Słubicach oraz Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Słubicach,
k) kierowanie uczniów do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
l) przygotowywanie projektów uchwał organów powiatu w sprawach dotyczących oświaty,
m) sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji wymaganych przepisami prawa oraz na potrzeby Starosty, Zarządu i Rady,
n) gromadzenie i wprowadzanie danych do Systemu Informacji Oświatowej,
o) współpraca z Lubuskim Kuratorem Oświaty w Gorzowie Wlkp.
2) przygotowywanie i rozpowszechnianie materiałów promujących Powiat,
3) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu, w tym ich prezentacja na wystawach, targach i imprezach kulturalnych w kraju i za granicą,
4) organizowanie oraz współorganizowanie przedsięwzięć o charakterze powiatowym w zakresie kultury, sportu i turystyki,
5) prowadzenie strony internetowej Powiatu oraz serwisu społecznościowego Facebook w zakresie promocyjno - informacyjnym,
6) prowadzenie dokumentacji fotograficznej dotyczącej najważniejszych wydarzeń oraz inwestycji realizowanych przez Powiat,
7) opracowywanie informacji i sprawozdań dot. realizowanych zadań,
8) przygotowywanie informacji o aktualnych wydarzeniach kulturalnych
i sportowych na potrzeby własne oraz w celu udostępniania ich środkom masowego przekazu,
9) współpraca z mediami,
10) realizacja zadań z zakresu opieki nad zabytkami o zasięgu powiatowym, w tym prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu powiatu na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz spraw związanych z ustanawianiem społecznych opiekunów zabytków,
11) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań powiatowej biblioteki publicznej,
12) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
13) prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami,
14) opracowywanie projektu rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a także sporządzanie sprawozdań z realizacji tego programu,
15) wydawanie pozwoleń w zakresie sprowadzania zwłok i szczątków z zagranicy w celu ich pochowania,
16) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków oraz obsługą Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Powiatowej Rady Rynku Pracy, Powiatowej Rady Kobiet i Powiatowej Rady Seniorów,
17) współpraca w zakresie realizowanych zadań z jednostkami organizacyjnymi Powiatu, w szczególności z Powiatowym Urzędem Pracy w Słubicach, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Słubicach, Placówką Opiekuńczo - Wychowawczą „Nasza Chata” w Słubicach,
18) współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno - Epidemiologiczną oraz z NZOZ Szpital im. prof. Z. Religi w Słubicach Sp. z o. o. w zakresie zagadnień zdrowia publicznego,
19) ustalanie rocznego harmonogramu rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu,
20) sporządzanie sprawozdawczości w zakresie programów zdrowotnych realizowanych na terenie powiatu,
21) promocja i ochrona zdrowia, w tym ochrona zdrowia psychicznego,
22) koordynowanie opracowywania oraz aktualizacji prac studialnych i prognostycznych, w tym Strategii Zrównoważonego Rozwoju Powiatu,
23) koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną, w tym organizowanie i udział w spotkaniach oraz przedsięwzięciach prowadzonych w ramach porozumień zawartych ze społecznościami lokalnymi innych państw,
24) koordynowanie spraw związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności:
a) współpraca z Okręgową Radą Adwokacką i Radą Okręgowej Izby Radów Prawnych w Zielonej Górze w zakresie wyznaczania adwokatów i radców prawnych do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
b) sporządzanie projektów umów zlecenia zawieranych z adwokatami i radcami prawnymi w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
c) administrowanie oraz koordynacja działań związanych z systemem informatycznym do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie,
d) odbieranie od adwokatów i radców prawnych oświadczeń wymienionych w ustawie o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej oraz ich przechowywanie,
e) przygotowywanie informacji i analiz oraz materiałów promocyjno - informacyjnych w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w celu zamieszczenia na stronie internetowej powiatu
i w Biuletynie Informacji Publicznej powiatu, a także na potrzeby interesantów, wojewody i innych zainteresowanych podmiotów,
f) sporządzanie informacji zbiorczych do Ministra Sprawiedliwości i Wojewody o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej,
g) obsługa spraw związanych z prowadzeniem punktów nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe, w tym przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów,
25) załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem wystąpień podmiotów zajmujących się zawodowo działalnością lobbingową lub podmiotów wykonujących bez wpisu do rejestru czynności z zakresu zawodowej działalności lobbingowej,
26) załatwianie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji, w tym:
a) przygotowywanie projektów pism w sprawie przekazania petycji do podmiotów właściwych do ich rozpatrzenia,
b) współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie określenia sposobu rozpatrzenia petycji,
c) zamieszczanie na stronie internetowej powiatu danych dotyczących petycji, przebiegu postępowania oraz sposobu załatwienia petycji,
d) przygotowywanie projektów pism w sprawie zawiadamiania podmiotów wnoszących petycje o sposobie ich załatwienia,
e) coroczne opracowywanie zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim oraz jej zamieszczanie na stronie internetowej powiatu.”,
27) prowadzenie spraw związanych z wypłatą świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka, osiedlających się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
28) prowadzenie spraw związanych z wypłatą świadczeń pieniężnych dla repatriantów.