Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Powiat Słubicki

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w budynku Starostwa Powiatowego w Słubicach p. 2 przy ul. Piłsudskiego 19

Imię i nazwisko

Stanowisko służbowe

Pokój/nr telefonu

Adres e-mail

Edmund Pilimon

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

2/
(95) 759 20 68

e.pilimon(malpa)powiatslubicki.pl

Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organizacjami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  6. pełnienie funkcji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
  7. sporządzanie i przedkładanie do zatwierdzenia Staroście rocznego sprawozdania z działalności oraz przekazywanie go właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  8. wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.

Udostępnij