Wydział Gospodarki Nieruchomościami - Powiat Słubicki

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.

Pracownicy:

Imię i nazwisko

Stanowisko służbowe

Pokój/
nr telefonu

Adres e-mail

Anna Śliwińska

Naczelnik

202
(95) 759 20 39

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kalina Hryniewicz

Starszy specjalista ds. gospodarki nieruchomościami

201
(95) 759 20 40

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Henryk Górnik

Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

201
(95) 759 20 40

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Paula Heppner

Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

201
(95) 759 20 40

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do podstawowych zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i nieruchomościami Powiatu - z wyłączeniem Terminala w Świecku, w szczególności:

  1. ewidencjonowanie zasobu nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości,
  2. prowadzenie elektronicznej ewidencji nieruchomości w programach MIENIE i UŻYTKOWANIE WIECZYSTE,
  3. sporządzanie planu i programu wykorzystania zasobu nieruchomości,
  4. zabezpieczanie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
  5. przygotowywanie procedury zbywania i nabywania nieruchomości,
  6. prowadzenie postępowań zmierzających do zbycia nieruchomości, w tym organizowanie przetargów,
  7. przygotowywanie informacji, sprawozdań i analiz dot. gospodarowania nieruchomościami, w szczególności na potrzeby Wojewody, Starosty, Zarządu i Rady,
  8. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do oddania nieruchomości w najem dzierżawę, użyczanie, a także obciążania ograniczonymi prawami rzeczowymi,
  9. naliczanie należności za nieruchomości udostępnione z zasobu,
  10. sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości,
  11. przygotowywanie danych niezbędnych do prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych dot. nieruchomości,
  12. przygotowywanie projektów umów dotyczących wykonania prac związanych z zabezpieczaniem nieruchomości przed zniszczeniem i dewastacją,
  13. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
  14. przygotowanie dokumentacji niezbędnej do sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika wieczystego,
  15. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
  16. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości,
  17. prowadzenie postępowań w sprawie oddawania nieruchomości w trwały zarząd oraz wygaśnięcia trwałego zarządu nieruchomości,
  18. zlecanie prac geodezyjnych i wycen nieruchomości,
  19. udzielanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości,
  20. prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości,
  21. zabezpieczenie wierzytelności poprzez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,
  22. przyznawanie na własność działek gruntu przyznanego w dożywotnie użytkowanie,
  23. oddawanie działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za zaopatrzenie emerytalne lub właścicielom zabudowań, które pochodzą z gospodarstwa rolnego,
  24. stwierdzanie przejścia z mocy prawa w trwały zarząd wód oraz gruntów pokrytych wodami,
  25. składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych oraz o wpis w księdze wieczystej,
  26. prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
  27. prowadzenie postępowania związanego z zamianą nieruchomości między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego oraz między tymi jednostkami,
  28. prowadzenie postępowania dotyczącego komunalizacji nieruchomości,
  29. przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
  30. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych,
  31. występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o nieodpłatne przekazanie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych,
  32. udzielanie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonywanie na nieruchomościach urządzeń technicznych.

Załatw sprawę w wydziale (kliknij)

Udostępnij