Czym zajmuje się Rehamanager?
Rehamanager pomaga osobie z niepełnosprawnością poradzić sobie z nową sytuacją,w obliczu choroby lub wypadku. Poza wsparciem z zakresu organizacji rehabilitacji leczniczej, wiedza rehamanagera pozwala na kompleksowe wsparcie w oparciu o obowiązujące świadczenia i zakres pomocy różnych instytucji. Jego zadaniem jest wsparcie klienta w procesie rehabilitacji:
-medycznej,
-psychologicznej,
-zawodowej,
-społecznej.
Jak pracuje Rehamanager?
Na bezpośrednim spotkaniu oceni on możliwości i potrzeby swojego klienta związane
z obecnym stanem sprawności. Oceni w jakim środowisku funkcjonuje i jakie bariery należy pokonać. Wspólnie z klientem ustali indywidualny plan działania, który będzie realizowany
w kolejnych tygodniach i miesiącach. Pomoże m.in. w uzyskaniu dostępu do świadczeń zdrowotnych, doborze właściwego sprzętu kompensacyjnego oraz pokonaniu barier architektonicznych. Zaproponuje bezpłatną pomoc psychologiczną w sytuacji gdy będzie on potrzebna.
Jednocześnie wraz z klientem opracuje plan rehabilitacji społecznej i zawodowej. Skieruje do odpowiednich instytucji lub projektów celem ewentualnego przekwalifikowania się lub uzyskania wsparcia, dążąc przy tym do zapewnienia jak największej samodzielności
i niezależności osoby z niepełnosprawnością.
Jak można skorzystać z pomocy?
Rehamanager pełni dyżur w każdy poniedziałek (stacjonarnie) w Oddziale Lubuskim PFRON przy ul. Bohaterów Westerplatte 11 w Zielonej Górze w godz. 15:15-17:45 oraz od wtorku do piątku (zdalnie) od 16:00 do 18:30.
Celem umówienia się na spotkanie należy zadzwonić pod numer telefonu 538 508 075 lub skontaktować się poprzez email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.