W gminie Cybinka znaleziono 16 martwych łabędzi – zwierzęta padły na skutek ptasiej grypy (HPAI)
We wtorek (26 listopada) kolejna sesja Rady Powiatu
Ogłoszenie o ustnym przetargu nieograniczonym na dzierżawę nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa, położonej na terenie terminalu w Świecku, na okres do 3 lat
Ostrzeżenie meteorologiczne nr 203 z dnia 19.11.2024 r. godz. 06.40 – silny wiatr – 1 stopień.
Starosta Leszek Bajon członkiem Lubuskiej Rady Doradczej ds. Rozwoju Regionu
Dziś Międzynarodowy Dzień Przeciwdziałania Przemocy wobec Dzieci
Współpraca trzech powiatów nabiera rozpędu
Jesień na koncertowo
Młodzi pobiegli dla Niepodległej!
Idzie zima, ale trzymamy rękę na pulsie
Starostwo
Personnel:
Full name |
Position |
Room/ |
|
Małgorzata Pawłowicz -Wiktor |
Naczelnik |
001 |
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
Dariusz Śmielewicz |
Zastępca Naczelnika |
001 |
d.smielewicz(malpa)powiatslubicki.pl |
Jagoda Wasilewska |
Podinspektor ds. budownictwa |
001 |
|
Janusz Pabisiak |
Podinspektor ds. budownictwa |
001 |
j.pabisiak(malpa)powiatslubicki.pl |
Anita Kukiel |
Podinspektor ds. budownictwa |
001 |
a.kukiel(malpa)powiatslubicki.pl |
Paulina Górowska |
Podinspektor ds. budownictwa |
001 |
p.gorowska(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) issuing building and demolition permits in accordance with Building Law Act,
2) issuing a decision to change building permit in the event of a significant withdrawal from an approved construction project, concerning the transfer construction permits to another party and the determination of the expiration of the construction permit,
3) accepting applications for the intention of construction, reconstruction or demolition of a building and execution of works not subject to obligation to obtain a construction permit through an administrative decision,
4) accepting applications for change of use of a building or part thereof and submitting objections and granting or denial of derogation from the technical - construction provisions,
5) decisions on the necessity of the entrance to the neighboring building, premises or a neighboring property and determining the conditions of their use,
6) issuing construction logbooks,
7) issuing certificates confirming compliance with the requirements of an individual apartment for establishing separate ownership.
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Full name |
Position |
Room/ Telephone number |
|
Regina Waszkiewicz |
Naczelnik |
303 |
r.waszkiewicz(malpa)powiatslubicki.pl |
Piotr Kucharczyk |
Inspektor ds. ochrony środowiska |
302 |
p.kucharczyk(malpa)powiatslubicki.pl |
Michalina Ostrowska-Kucza |
Podinspektor ds. ochrony środowiska |
302 |
m.ostrowska-kucza(malpa)powiatslubicki.pl |
Krzysztof Derejsabicz |
Inspektor ds. ochrony środowiska |
302 |
k.derejsabicz(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) keeping lists of publicly available environmental data,
2) handling matters related to the issuance of integrated permits as well as to the release of gases or dust into the air,
3) issuing decisions on allowable noise levels,
4) exercising control over compliance and implementation of regulations on environmental protection and the specific provisions within the scope of Starost’s competence,
5) handling matters related to the issuance of water law permits and their review,
6) supervision of forest management in forests constituting property of the State Treasury,
7) issuing permits for the production of waste arising from the operation of installation, as well as issuing permits for its collection and treatment,
8) keeping a register of held and bred animals that are subject to registration,
9) issuing permits to remove trees and shrubs on municipal land,
10) issuing a decision on the conversion of the forest into farmland.
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Full name |
Position |
Room/ |
|
Przemysław Glinka |
Naczelnik |
002 |
p.glinka(malpa)powiatslubicki.pl |
Prawa jazdy |
|||
Magdalena Ogiejko |
Podinspektor ds. komunikacji |
004 |
m.ogiejko(malpa)powiatslubicki.pl |
Małgorzata Jeżak |
Podinspektor ds. komunikacji |
004 |
m.jezak(malpa)powiatslubicki.pl |
Transport, Ośrodki Szkolenia Kierowców |
|||
Barbara Kierbedź |
Podinspektor ds. komunikacji |
007 |
b.kierbedz(malpa)powiatslubicki.pl |
Rejestracja pojazdów i inne sprawy |
|||
Piotr Gołębiowski |
Podinspektor ds. komunikacji |
009 |
p.golebiowski(malpa)powiatslubicki.pl |
Agnieszka Deszczak |
Podinspektor ds. komunikacji |
009 |
a.deszczak(malpa)powiatslubicki.pl |
Marta Urbańczyk |
Podinspektor ds. komunikacji |
008 |
m.urbanczyk(malpa)powiatslubicki.pl |
Aneta Szydłowska |
Podinspektor ds. komunikacji |
008 |
a.szydlowska(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) keeping records of vehicles and their owners,
2) dealing with matters related to the registration of vehicles, temporary vehicle registration and de-registration of vehicles and issuance of relevant documents,
3) keeping records of drivers and people without power,
4) issuing driving licenses and international driving licenses, as well as suspending them
5) entering into and deletion from the register of entrepreneurs running vehicle inspection stations and controlling them,
6) entering and deleting from the register entrepreneurs running training centers for candidates for the drivers and their supervision,
7) authorization for the passage of oversize vehicles and the issuance of permits for use of roads in a special way,
8) issuing and withdrawing licence to perform jobs in road transport of passengers and goods and to perform road transport operations in terms of being an agent in road shipment, and conducting inspections of entrepreneurs who were granted a license, permit or certificate.
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Wydział Geodezji i Katastru |
|||
Full name |
Position |
Room/ Telephone number |
|
Grzegorz Majek |
Geodeta Powiatowy |
208 |
g.majek(malpa)powiatslubicki.pl |
Karolina Tatarska |
Podinspektor ds. ewidencji gruntów |
205 |
k.tatarska(malpa)powiatslubicki.pl |
Paweł Woch |
Starszy specjalista ds. ewidencji gruntów |
205 |
p.woch(malpa)powiatslubicki.pl |
Agnieszka Rejek |
Podinspektor ds. ewidencji gruntów |
205 |
a.rejek(malpa)powiatslubicki.pl |
Michał Chustecki |
Podinspektor ds. ewidencji gruntów |
205 |
m.chustecki(malpa)powiatslubicki.pl |
Anna Rybicka |
Starszy specjalista ds. udostępniania zasobu |
207 |
a.rybicka(malpa)powiatslubicki.pl |
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - podgik(malpa)powiatslubicki.pl |
|||
Joanna Łopata |
Główny specjalista ds. obsługi zasobu |
206 |
j.lopata(malpa)powiatslubicki.pl |
Michał Zalewski |
Główny specjalista ds. obsługi zasobu |
206 |
m.zalewski(malpa)powiatslubicki.pl |
Aleksandra Kochanowska |
Starszy specjalista ds. obsługi zasobu |
206 |
|
Konstanty Mermer |
Starszy specjalista ds. obsługi zasobu |
206 |
k.mermer(malpa)powiatslubicki.pl |
Damian |
Inspektor ds. obsługi zasobu |
206 |
d.kolakowski(malpa)powiatslubicki.pl |
Wiesław Wójcik |
Geodeta ds. obsługi zasobu |
206 |
w.wojcik(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) keeping district geodetic and cartographic resources, including registration of land and buildings, soil land classification and geodetic records of public utilities,
2) coordination of the location of the infrastructural network of utilities under design,
3) establishment of specific matrices,
4) conducting general valuation of real estate and the development and maintenance of maps and tax tables concerning real estate,
5) protection of geodetic, gravimetric and magnetic marks,
6) creation, maintenance and share of databases and standard cartographic documents, i.e. the register of land and buildings (real estate cadastre), geodetic records of public utilities, the register of price and the value of the property, detailed geodetic networks, topographic objects, cadastral map and the base map.
-
Author: Super User
Wydział:
Full name |
Position |
Room/ Telephone number |
|
Grzegorz Majek |
Geodeta Powiatowy |
208 |
The main tasks of the District Land Surveyor include performing tasks in the field of geodesy and cartography with the help of Geodesy and Cadastre Department
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Full name |
Position |
Room/Telephone number |
|
Anna Śliwińska |
Naczelnik |
202 |
a.sliwinska(malpa)powiatslubicki.pl |
Helena Pawłowska |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
201 |
h.pawlowska(malpa)powiatslubicki.pl |
Henryk Górnik |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
201 |
h.gornik(malpa)powiatslubicki.pl |
Kalina Hryniewicz |
Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami |
201 |
k.hryniewicz(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) recording the resource of real estate and mapping its use,
2) carrying out the sale and acquisition of real estate,
3) preparation of information, reports and analyses concerning real estate management, lease on immovable property, rent, lend, as well as burdening with limited property rights,
4) transformation of perpetual usufruct right to the property law and sale of perpetual usufruct to the perpetual users,
5) calculation and update of fees for permanent administration and perpetual usufruct,
6) outsourcing geodesic works and property valuation,
7) granting ownership of land plots conferred by lifetime use,
8) submission of applications for the establishment of the land registry and the entry in the land register,
9) handling cases related to the protection of agricultural land and exclusion of the land from agricultural production,
10) undertaking activities related to the legal regulation of real estate
11) granting authorization for the establishment, conduct and performance of real-estate-technical equipment and temporary occupation of real estate.
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Full name |
Position |
Room/ Telephone number |
|
Stanisława Urban |
Podinspektor ds. kadrowo-szkoleniowych |
209 |
s.urban(malpa)powiatslubicki.pl |
Teresa Magniewska |
Podinspektor ds. administracyjnych |
209 |
t.magniewska(malpa)powiatslubicki.pl |
Rafał Jeżak |
Informatyk |
203 |
r.jezak(malpa)powiatslubicki.pl |
Radosław Dudek |
Podinspektor ds. elektronicznego zarządzania dokumentacją |
203 |
r.dudek(malpa)powiatslubicki.pl |
Joanna Lipińska |
Podinspektor ds. obsługi Rady Powiatu |
110 |
j.lipinska(malpa)powiatslubicki.pl |
Kamila Ulińska |
Podinspektor ds. obsługi Zarządu Powiatu |
104 |
k.ulinska(malpa)powiatslubicki.pl sekretariat(malpa)powiatslubicki.pl |
Renata Nester |
Podinspektor ds. obsługi interesantów |
BOI |
boi(malpa)powiatslubicki.pl |
Anna Pietrow |
Pomoc administracyjna |
110 |
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
The main tasks:
1) collection and preparation of materials necessary for the work of the Council, the Committee of the Council and the Management Board and the minutes of their meeting,
2) keeping records related to the statements of councilors and the transfer of asset declarations to the competent tax authorities,
3) keeping records related to any duties and training of councilors, as well as payment and settlement of receivables to which they are entitled
4) drafting the District Statute, the Organizational Regulations and the Rules of Operation for the district office and a collection of authorizations and powers of attorney to handle matters on behalf of the Starost,
5) managing Starost and Deputy and Public Service Office,
6) dealing with personal matters of the District Office employees and District Sanitary Inspector, the District Inspector of Building and heads of organizational units of the District - excluding heads of educational institutions, as well as organizing the recruitment for clerical vacant positions,
7) District Office IT support,
8) receiving notifications on finding lost things, storing these things and searching for persons entitled to receive them,
9) ensuring proper functioning of installations and maintaining order and cleanliness in the district office building and within the property, as well as providing material and technical supplies to Starost.
-
Author: Super User
Wydział:
Pracownicy:
Imię i nazwisko |
Stanowisko |
Pokój/ |
Adres e-mail |
Kamila Ulińska |
Starszy specjalista ds. obsługi Zarządu Powiatu |
105 |
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
Do podstawowych zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi Zarządu Powiatu należy:
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Zarządu,
- protokołowanie obrad Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
- przekazywanie odpisów uchwał Zarządu do realizacji zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek,
- przedkładanie uchwał Zarządu organom nadzoru,
- przekazywanie uchwał Zarządu do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego,
- sporządzanie sprawozdań z działalności Zarządu,
- prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych Starosty oraz przekazywanie ich odpisów do realizacji zainteresowanym komórkom organizacyjnym i kierownikom jednostek,
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez powiat obowiązków wspólnika NZOZ Szpital im. prof. Z. Religi w Słubicach Sp. z o.o.,
- koordynowanie spraw dotyczących załatwiania skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz opracowywanie analiz w tym zakresie.
-
Author: Super User
Wydział:
Personnel:
Full name |
Position |
Room/ Telephone number |
|
Anna Górska |
Skarbnik Powiatu |
109 |
a.gorska(malpa)powiatslubicki.pl |
Edyta Prokopowicz |
Naczelnik |
103 |
e.prokopowicz(malpa)powiatslubicki.pl |
Małgorzata Billicka |
Starszy specjalista ds. księgowych |
108 |
m.billicka(malpa)powiatslubicki.pl |
Katarzyna Kloc |
Podinspektor ds. |
108 |
k.kloc(malpa)powiatslubicki.pl |
Edyta Rojna |
Podinspektor ds. księgowych |
103 |
e.rojna(malpa)powiatslubicki.pl |
Urszula Pawłowicz |
Podinspektor ds. księgowych |
BOI |
u.pawlowicz(malpa)powiatslubicki.pl |
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. BUDŻETU I SPRAWOZDAWCZOŚCI |
|||
Bogumiła Wesołowska |
Inspektor ds. budżetu |
103 |
b.wesolowska(malpa)powiatslubicki.pl |
WIELOOSOBOWE SAMODZIELNE STANOWISKO DS. WYNAGRODZEŃ |
|||
Izabela Gołębiowska |
Podinspektor ds. księgowych |
103 |
|
Anna Mucha |
Podinspektor ds. księgowych |
108 |
a.mucha(malpa)powiatslubicki.pl |
The main tasks:
1) preparation of materials for Starost, the Management Board and the Council concerning district budget and supervision of organizational units concerning budget implementation,
3) preparation of reports and information on the implementation of the budget,
4) keeping the accounts of the district budget and financial management of the District,
5) preparation of financial and accounting reporting,
6) performing the financial and accounting service of the district office as a budgetary unit, the funds from the European Union budget and other funds coming from foreign sources not subject to refund,
7) performing the financial and accounting service of the district educational institutions,
8) calculation and payment of salaries and payroll record-keeping,
9) recovery of debts for budget of the District and the State Treasury,
10) preparation and settlement of inventory.
-
Author: Super User
Wydział: